VYMEZENÍ POJMŮ
Tyto obchodní podmínky platí pro nákup v internetovém obchodu provozovaném společností Feel Healthy s.r.o. na webu www.feelhealthy.cz a upravují vzájemná práva a povinnosti prodávajícího a fyzické osoby, která uzavírá kupní smlouvu. Obchodní podmínky se nevztahují na právnické osoby či pokud je kupujícím podnikatelský subjekt.
Veškeré smluvní vztahy jsou uzavřeny v souladu s právním řádem České republiky v českém jazyce.
Je-li smluvní stranou konečný spotřebitel, řídí se vztahy dle § 1751 a následně občanským zákoníkem (zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník) a zákonem o ochraně spotřebitele (zákon č. 634/1992 Sb ., ochraně spotřebitele, v platném znění).
Prodávajícím je obchodní společnost Feel Healthy s r.o., se sídlem Praha 1, V Jámě 1598/4, 110 00, IČ: 18042864 zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod spisovou značkou C 380620. Prodávající je plátcem DPH, DIČ CZ18042864.
Kupní smlouva vzniká po potvrzení objednávky, kdy je její finální verze zaslána zpět na kontaktní e-mail, který přijde několik minut po jejím přijetí. Tato finální verze se považuje za uzavření kupní smlouvy.
Veškerá prezentace zboží umístěná ve webovém rozhraní obchodu je informativního charakteru a prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu ohledně tohoto zboží. To platí i v případě, kdy kupující předem platební kartou uhradil nabízené zboží. Vzniklou smlouvu (včetně dohodnuté ceny) lze měnit nebo rušit pouze na základě dohody stran, nestanoví-li zákon nebo tyto obchodní podmínky jinak. Uzavřením kupní smlouvy kupující stvrzuje, že byl dostatečným způsobem upozorněn a seznámil se s těmito obchodními podmínkami, včetně ustanovení o reklamacích, a že s nimi souhlasí. Kupující si je vědom, že mu koupí produktů, jež jsou v obchodní nabídce prodávajícího, nevznikají žádná práva na používání registrovaných značek, obchodních názvů, firemních log či patentů prodávajícího nebo dalších firem, není-li v konkrétním případě zvláštní smlouvou sjednáno jinak.
Zboží je schváleno k prodeji příslušnými státními orgány ČR na území ČR.
Je-li určité zboží poskytováno zcela zdarma (a to i v případě, že je poskytováno v souvislosti s nákupem jiného zboží), platí, že jde o darování. Jedná-li se o zboží, které je poskytováno v souvislosti s nákupem jiného zboží, zaniká při odstoupení od kupní smlouvy ze strany kupujícího i související darovací smlouva, tj. kupující je povinen dárky vrátit.
NÁKUP ZBOŽÍ
Objednání
Kupující provádí objednávku zboží vyplněním objednávkového formuláře bez registrace. Při zadávání objednávky si kupující vybere zboží, počet kusů zboží, způsob platby a doručení.
Objednávku zavazující k platbě odešle kupující prodávajícímu kliknutím na tlačítko „Objednávám a zavazuji se k platbě“. Údaje uvedené v objednávce jsou prodávajícím považovány za správné a objednávka je závazná. Podmínkou platnosti objednávky je vyplnění všech povinných údajů v objednávkovém formuláři a potvrzení kupujícího o tom, že se seznámil s těmito obchodními podmínkami.
Po potvrzení objednávky je její finální verze zaslána zpět na kontaktní e-mail, který přijde několik minut po jejím přijetí. Tato finální verze se považuje za uzavření kupní smlouvy.
Kupující může zrušit objednávku, dokud není kupujícímu doručeno oznámení o přijetí objednávky prodávajícím. Kupující může zrušit objednávku telefonicky na telefonním čísle nebo prostřednictvím emailu prodávajícího. Kontaktní údaje jsou uvedeny v těchto obchodních podmínkách.
Platba a doručení zboží
Ceny zboží na webu jsou konečné a jsou uvedeny včetně DPH. Kupující obdrží zboží za cenu platnou v okamžiku objednání. V případě, že se jedná o speciální zboží na objednávku nebo zboží, které není momentálně na skladě, prodávající kupujícímu potvrdí e-mailem nebo telefonicky cenu a termín dodání – v tom případě je pro cenu rozhodující okamžik potvrzení ceny.
V internetovém obchodě jsou zveřejněny informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží. Informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží uvedené v internetovém obchodě platí pouze v případech, kdy je zboží doručováno v rámci území České republiky.
Případné slevy z kupní ceny zboží nelze navzájem kombinovat, nedohodne-li se prodávající s kupujícím jinak.
Prodávající si vyhrazuje právo nepotvrdit objednávku nebo její část v případě, že není schopen ji (byť pouze částečně) dodat. V případě, že některý z požadavků uvedených v objednávce nemůže prodávající splnit, objednávka se tak ruší a je třeba provést novou objednávku.
V případě, že došlo ke zjevné technické chybě na straně prodávajícího při uvedení ceny nebo dostupnosti zboží v internetovém obchodě, nebo v průběhu objednávání, není prodávající povinen dodat kupujícímu takové zboží, tj. zboží, které je neodstupné nebo je nabízeno za zcela zjevně chybnou cenu. Prodávající není povinen takové zboží dodat ani v případě, že kupujícímu bylo zasláno automatické potvrzení o obdržení objednávky podle těchto obchodních podmínek.
Dodání zboží na Slovensko je možné pouze oproti platbě předem – kartou nebo bankovním převodem. Částka musí být uhrazena tak, aby byla připsána na účet prodávajícího v plné výši hodnoty objednávky
Cenu zboží a případné náklady spojené s dodáním zboží dle kupní smlouvy může kupující uhradit následujícím způsobem:
Náklady spojené s balením a dodáním zboží je kupující povinen uhradit ve smluvené výši.
V případě bezhotovostní platby převodem na bankovní účet je kupní cena splatná do 7 dnů od uzavření kupní smlouvy. V případě neuhrazení objednávky ve stanovené lhůtě má prodávající právo odstoupit od kupní smlouvy. Závazek kupujícího uhradit kupní cenu je splněn okamžikem připsání příslušné částky na bankovní účet prodávajícího.
V případě platby prostřednictvím platební brány postupuje kupující podle pokynů příslušného poskytovatele elektronických plateb. Online platby pro nás zajišťuje platební brána Comgate. Poskytovatel služby, společnost ComGate Payments, a. s., je licencovaná Platební instituce působící pod dohledem České národní banky. Platby probíhající skrze platební bránu jsou plně zabezpečeny a veškeré informace jsou šifrovány. Další informace a kontakty na www.comgate.cz.
Prodávající nepožaduje od kupujícího předem žádnou zálohu či jinou obdobnou platbu. Úhrada kupní ceny před odesláním zboží není zálohou.
Kupující si volí způsob dodání během objednávání zboží a Zboží je kupujícímu dodáno:
Akceptované objednávky jsou expedovány do 7 pracovních dnů od data objednávky.
REKLAMACE
Záruka vrácení peněz
Kupující má právo na odstoupení od kupní smlouvy bez udání důvodu do 14 dnů ode dne následujícího po dni, kdy kupující nebo kupujícím určená osoba (jiná než dopravce) převezme zboží.
Kupující musí o svém odstoupení od smlouvy informovat prodávajícího (Feel Healthy s.r.o, V jámě 1598/4, 110 00 Praha 1, info@feelhealthy.cz) formou jednostranného právního jednání (např. dopisem zaslaným prostřednictvím provozovatele poštovních služeb nebo emailem). Aby byla dodržena lhůta pro odstoupení od kupní smlouvy, postačuje odeslat odstoupení od smlouvy před uplynutím příslušné lhůty.
Kupující nemůže odstoupit od kupní smlouvy, pokud je v dodávce zboží, které podléhá rychlé zkáze, jakož i zboží, které bylo po dodání nenávratně smíseno s jiným zbožím. Nebo bylo dodané zboží v uzavřeném obalu, které kupující z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit či v dalších případech uvedených v § 1837 občanského zákoníku.
Pokud kupující odstoupí od kupní smlouvy, prodávající mu vrátí bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy prodávajícímu došlo oznámení o odstoupení od smlouvy, všechny platby, které od něj obdržel, včetně nákladů na dodání (kromě dodatečných nákladů vzniklých v důsledku kupujícím zvoleného způsobu dodání, který je jiný než nejlevnější způsob standardního dodání nabízený prodávajícím). Pro vrácení plateb bude použit stejný platební prostředek, který kupující použil pro provedení počáteční transakce, pokud kupující výslovně neurčil jinak. V žádném případě tím kupujícímu nevzniknou další náklady.
Kupující zboží bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy došlo k odstoupení od kupní smlouvy, zašle zpět. Zboží musí vrátit kupující prodávajícímu nepoškozené, neopotřebené a neznečištěné a je-li to možné, v původním obalu. Nárok na náhradu škody vzniklé na zboží je prodávající oprávněn jednostranně započíst proti nároku kupujícího na vrácení kupní ceny. Lhůta se považuje za zachovanou, pokud kupující odešle zboží prodávajícímu před uplynutím 14 dnů. Kupující ponese přímé náklady s vrácením zboží; není-li možné vrátit zboží pro jeho povahu obvyklou poštovní cestou, bude výše nákladů na vrácení zboží odhadem ekvivalentní nákladům na jeho dodání, o kterých byl informován prodávajícím před uzavřením kupní smlouvy. Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, není prodávající povinen vrátit přijaté peněžní prostředky kupujícímu dříve, než mu kupující zboží předá nebo prokáže, že zboží prodávajícímu odeslal.
Reklamace
Prodávající odpovídá kupujícímu, že zboží při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující zboží převzal,
a) má zboží vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné,
b) se zboží hodí k účelu, který pro její použití prodávající uvádí nebo ke kterému se zboží tohoto druhu obvykle používá,
c) zboží odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,
d) je zboží v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a
e) zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů.
Zboží určené ke konzumaci není možné reklamovat či vrátit prodávajícímu v případě, že je zboží otevřeno a tím porušen ochranný obal produktu.
Kupující je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne pouze u spotřebního zboží v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí; jedná-li se o použité spotřební zboží, činí tato lhůta dvanáct měsíců. Je-li na prodávaném zboží, na jeho obalu, v návodu připojenému ke zboží nebo v reklamě v souladu s právními předpisy uvedena doba, po kterou lze zboží použít, použijí se ustanovení NOZ o záruce za jakost (§ 2113 a násl.), tedy zejména to, že zboží musí být po dobu použitelnosti způsobilé k použití pro obvyklý účel, respektive musí si zachovat obvyklé vlastnosti. Ustanovení předchozích vět neplatí (a) u zboží prodávaného za nižší cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána, (b) na opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním, © u použitého zboží na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou zboží mělo při převzetí kupujícím, nebo (d) vyplývá-li to z povahy věci. Neuplatní-li se ustanovení předchozích vět, platí pro lhůty k oznámení vad z vadného plnění obecná ustanovení NOZ, zejména § 2112, podle kterého je kupující povinen oznámit vadu prodávajícímu bez zbytečného odkladu poté, co ji mohl při včasné prohlídce a dostatečné péči zjistit; jedná-li se o skrytou vadu, platí totéž, nebyla-li vada oznámena bez zbytečného odkladu poté, co ji kupující mohl při dostatečné péči zjistit, nejpozději však do dvou let po převzetí zboží.
Práva z vady se uplatňují u prodávajícího (prodávající přijme reklamaci v kterékoli provozovně, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaných výrobků).
Nemá-li zboží stanovené vlastnosti, může kupující požadovat i dodání nového zboží bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti zboží, může kupující požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od kupní smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má kupující právo na bezplatné odstranění vady. Právo na dodání nového zboží, nebo výměnu součásti má kupující i v případě odstranitelné vady, pokud nemůže zboží řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad; v takovém případě má kupující i právo od smlouvy odstoupit. Neodstoupí-li kupující od smlouvy nebo neuplatní-li právo na dodání nového zboží bez vad, na výměnu jeho součásti nebo na opravu zboží, může požadovat přiměřenou slevu. Kupující má právo na přiměřenou slevu i v případě, že mu prodávající nemůže dodat nové zboží bez vad, vyměnit jeho součást nebo zboží opravit, jakož i v případě, že prodávající nezjedná nápravu v přiměřené době nebo že by zjednání nápravy kupujícímu působilo značné obtíže. Má-li zboží vadu, z níž je prodávající zavázán, a jedná-li se o zboží prodávané za nižší cenu nebo o zboží použité, má kupující místo práva na výměnu zboží právo na přiměřenou slevu.
Prodávající nebo jím pověřený pracovník rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu zboží potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající s kupujícím nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení kupní smlouvy.
Společná ustanovení k vrácení zboží, reklamace z přepravy
Vracené zboží nesmí být zasíláno na dobírku – takovou zásilku prodávající nepřijme.
V případě, že přepravní společnost dodá zásilku v poškozeném obalu, doporučuje se kupujícím, aby v zájmu zamezení následným nejasnostem řešili reklamaci jako „reklamaci přepravních služeb“. V případě této reklamace je třeba okamžitě na místě při převzetí zásilky sepsat s přepravní společností (jejím zástupcem / doručovatelem) „Protokol o poškození zásilky“. Do tohoto protokolu se uvede datum předání zásilky, rozsah poškození obalu, příp. zjištěné ztráty v dané zásilce (porovnání obsahu s fakturou / dodacím listem, příp. s uvedenou váhou zásilky). Zjištěná fakta pak prostřednictvím emailu info@feelhealthy.cz anebo poštou zašle kupující prodávajícímu, který po přijetí této reklamace zahájí reklamační řízení s lhůtou vyřízení do 30 dnů.
Jakékoli dotazy týkající se reklamací lze řešit pomocí emailu info@feelhealthy.cz
Zpracování a ochrana osobních údajů
Prodávající vydal k ochraně osobních údajů zásady ochrany osobních údajů. Právní vztahy, které se jakkoliv dotýkají ochrany osobních údajů, se řídí těmito zásadami.
MIMOSOUDNÍ ŘEŠENÍ SPOTŘEBITELSKÝCH SPORŮ
Prodávající informuje kupující, že mají nárok využít postupu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů v souladu s § 20d a násl. zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, v platném znění. Spotřebitelskými spory se rozumí spory mezi kupujícím a prodávajícím v souvislosti s prodejem zboží podle těchto obchodních podmínek.
K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: https://adr.coi.cz/cs. Platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využít při řešení sporů mezi prodávajícím a kupujícím z kupní smlouvy.
ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
Prodávající není ve vztahu ke kupujícímu vázán žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1826 odst. 1 písm. e) občanského zákoníku.
Všechna práva k webovým stránkám prodávajícího, zejména autorská práva k obsahu, včetně rozvržení stránky, fotek, filmů, grafik, ochranných známek, loga a dalšího obsahu a prvků, náleží prodávajícímu. Je zakázáno kopírovat, upravovat nebo jinak používat webové stránky nebo jejich část bez souhlasu prodávajícího.
Kupující tímto přebírá na sebe nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 2 občanského zákoníku.
Kupní smlouva je archivována prodávajícím v elektronické podobě a není přístupná.
Tyto Všeobecné obchodní podmínky jsou účinné od 21.4.2023 a platí ve znění uvedeném na internetových stránkách prodávajícího v den uzavření kupní smlouvy.
Prodávající si vyhrazuje právo změnit tyto Všeobecné obchodní podmínky bez předchozího upozornění.
V Praze dne 21.4.2023
PharmDr. Irena Hončlová
jednatel
Feel Healthy s.r.o